30-årsfirande

DSC_0997

I dag fyller en väldigt viktig person år. Budskapet om vad han önskade sig gick fram; det blev en hel del kaffebönor. Verkligen en hel del. Jag är övertygad om att det kommer flertalet inlägg här med diverse fördjupningar om dess ursprung, smak och annat viktigt de närmsta dagarna.

Förutom excellent kaffe fick gästerna njuta lite gott och blandat på fikabordet: vaniljbullar, kanelbullar, extra-allt-kakor, snickerskakor, havrebumsingar och tårta såklart.

Just havrebumsingarna tänkte jag beskriva närmare här framöver. Jag älskar smarta verktyg när jag bakar och dekorerar bakverk och till havrebumsingarna använde jag en av de smarta favoriterna.

Stort grattis Petter!

Kakfatet bullarna ligger på fick jag själv i 30-årspresent

Det fina kakfatet bullarna ligger på fick jag själv i 30-årspresent och det kom väl till pass, tack Gyllarps! Övriga keramikfat samt ljuslyktorna i bakgrunden har jag gjort själv.

I tårtan är det vaniljkräm, grädde och massor med hallon som vi plockade på kolonilotten i somras.

I tårtan är det vaniljkräm, grädde och massor med hallon som vi plockade på kolonilotten i somras.

Lämna en kommentar